Portfolio

Workshop voor de VNVA (Vereniging van Nederlandse Vrouwelijke Artsen) over hoe het kijken naar kunst je beoordelingsvermogen scherpt en je communicatieve vaardigheden verbetert.

Workshop voor NEOS Cultuuronderwijs.

Voor docenten in het basis- en voortgezet onderwijs. Hoe kunnen docenten beeldende kunst inzetten in hun lessen?

Het samen bekijken van kunstwerken en performances leent zich uitstekend om tot een verdiepend gesprek te komen. Maar hoe doe je dat? Deze workshop biedt je er meerdere handvatten voor. 

Redactie Escape Tours.

Een Escape Tour is een bijzondere manier om een stad te ontdekken en tegelijkertijd een spannend spel te spelen.

Artikelen en interviews voor de website, social media en nieuwsbrieven.

De teksten gaan over kunst, design, de aangesloten kunstenaars en ontwerpers.

Uitgeverij Lambo

Tekst- en beeldredactie voor educatieve kunsthistorische uitgaven voor vmbo, havo en vwo, waaronder andere Art-History. De twintigste eeuw, Basis beeldende begrippen en Dans.

Museum de Lakenhal

Schrijven objectteksten voor de herinrichting van de collectie, 2019. In samenwerking met Marie Baarspul, Aukje Vergeest en Adrienne Quarles van Ufford.

Museum Catharijne Convent

Museumeducator tentoonstellingen, zoals Ontsnapt aan de beeldenstorm, Vormen van verdraagzaamheid, Thuis in de bijbel en Het geheim van de middeleeuwen.

Educator voortgezet onderwijs, diverse lespakketten waaronder Expeditie middeleeuwen, Niet te geloven! en OMG!

Training en coaching van museumdocenten en rondleiders.

Vrije Academie Amsterdam

Verzorgen van kunsthistorische cursussen, waaronder Mooiste kunst aller tijden, Mythologie en Wie is wie in de bijbel? Geven van lezingen en studiedagen, bijvoorbeeld Klee en Cobra. Auteur van de introductiecursus Moderne Kunst.

Architectuur centrum Aorta

Docent/gids Stadhuis Utrecht, een interactieve rondleiding voor leerlingen van groep 8 in het primair onderwijs. Stadswandelingen museumkwartier Utrecht.

Cursusproject Bunnik Odijk Werkhoven

Ontwikkelen en geven van kunsthistorische cursussen, rondleidingen en lezingen. Voorbeelden van onderwerpen Introductiecursus kunstgeschiedenis, Inleiding moderne kunst en Hoogtepunten uit de Nederlandse kunstgeschiedenis. Van Vlaamse primitieven tot Hollandse Nieuwe.